Wachttijden
Voor 2023 en 2024 hebben wij contracten met de volgende zorgverzekeraars: a.s.r., caresq, CZ, Menzis, DSW, ENO, Zilveren Kruis, Zorg & Zekerheid en VGZ. Sommige zorgverzekeraars vallen hier ook onder zoals De Friesland, Zekur, Ohra, anderzorg of FBTO. Wij hebben geen contract met ONVZ. Hieronder vallen ook PNO, Vvaa en Jaaah. Met een restitutiepolis kunt u wel terecht bij ons. Mocht u niet zeker weten of u bij ons terecht kunt, kunt u altijd contact met ons opnemen.
Wij werken vaak met een pre intake. Dit doen wij om z.s.m. te bepalen of u op de juiste wachtlijst staat (Basis of Specialistisch), en of u aan het juiste adres bent, zodat u niet voor niets staat te wachten op een behandeling. Dit betekent dat na uw aanmelding zo snel mogelijk wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Hiervoor hebben wij wel op tijd uw verwijsbrief nodig. Daarna komt u bij ons op de wachtlijst te staan.
Na de pre-intake kunt u de volgende wachttijden verwachten:
BGGZ (basis) (a.s.r., caresq, CZ, Menzis, DSW, ENO, Zorg & Zekerheid, VGZ) |
8-12 weken |
SGGZ (specialistisch) (a.s.r., caresq, CZ, Menzis, DSW, ENO, Zorg & Zekerheid, VGZ) |
18-22 weken |
Zilveren Kruis (FBTO, Interpolis, Friesland) Diagnostiek (alle verzekeraars)
|
STOP |
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2024
BGGZ (basis)
In de basiszorg hebben vanwege een budgettekort van de zorgverzekeraar geen plaats meer voor mensen die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis. Heeft u twijfels of u met uw zorgverzekeraar bij ons terecht kunt? Dan kunt u ons gerust telefonisch of per mail bereiken.
SGGZ (specialistisch)
In de specialistische zorg hebben wij geen plaats meer voor mensen die zijn verzekerd bij CZ en bij Zilveren Kruis. Ook hebben wij geen ruimte voor diagnostiek. Heeft u twijfels of u met uw zorgverzekeraar bij ons terecht kunt? Dan kunt u ons gerust telefonisch of per mail bereiken.
Wij hanteren geen wachttijd tussen intake en behandeling. De behandeling begint bij ons aansluitend aan de intake.
Wij hebben namelijk ervaren dat cliënten juist deze wachttijd tussen intake en behandeling heel vervelend vinden. Dit betekent dat u in drukke tijden soms wat langer op de wachtlijst staat voor een intake, maar dat de behandeling daarna vloeiend door kan lopen.
De Zorgverzekeraars geven u de volgende boodschap: wanneer u de wachttijd te lang vindt kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling.
Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake wordt gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars zijn overeengekomen (de treeknormen).
Ook nu zien wij onze cliënten soms op de praktijk en soms via beeldbellen.
Uw behandelaar maakt daarover afspraken met u.
Onderstaand aanmeldformulier is beveiligd.